Skip to main content

Diensten

(Ondernemers)advies voor notarissen, ondersteuning bij financiële audits, advies bij bedrijfsvoering en het verzorgen van de administratie: Signetur is uw sparringpartner in het ondernemen in het notariaat.

Concrete oplossingen op maat en persoonlijk advies om als notaris efficiënter te werken en de inkomsten structureel te verhogen.

Neem contact op

Advies voor notarissen

Aan de basis van onze advisering staan uw persoonlijke ambities en een helder inzicht in de actuele cijfers. Pas dan kunnen we u gericht adviseren hoe u uw resultaat het best kunt verbeteren, wat een verantwoorde tariefstelling is, of de personeelskosten in verhouding staan tot de omzet en hoe uw kantoor het doet ten opzichte van andere notariskantoren.

Ook voor complexe, strategische vraagstukken bent u bij Signetur aan het juiste adres. Of het nu gaat om een fusie, de overdracht van een praktijk, inzicht in declarabel werken, het berekenen van (uur)tarieven, of het sparren over de toekomst van uw kantoor.

Onze aanpak kenmerkt zich door een intensief persoonlijk contact en een hoge betrokkenheid. Signetur verstaat het notariaat en gaat vérder voor de best passende oplossingen.

Meer weten

Administratie en controlling

Wij kunnen de administratie volledig verzorgen, inclusief het doorboeken van nota’s van afrekeningen, declaraties en het voorbereiden van het geldverkeer.

Ook kunnen we in samenwerking met de boekhouder of administratief medewerker van uw kantoor, een deel van de administratie verzorgen. Denk daarbij aan een maandelijkse beoordeling van de cijfers en het verzorgen van betrouwbare maandrapportages, die periodiek worden getoetst aan onze branchecijfers.

Ook interim administratieve ondersteuning is mogelijk, bijvoorbeeld bij afwezigheid van uw boekhouder door ziekte of vakantie.

Door optimaal gebruik te maken van de geautomatiseerde mogelijkheden (die AFAS, iMuis en Twinfield bieden) richten wij uw administratie zo in dat:

  • Bankmutaties automatisch worden ingelezen. Daardoor kunnen wij dagelijks de derdengeldenrekeningen bijwerken, waardoor u iedere dag op dossierniveau inzicht heeft in uw derdengelden en in uw bewaringspositie
  • Inkoopfacturen niet meer handmatig maar digitaal worden verwerkt
  • Aanzienlijk tijd kan worden bespaard op het uitbetalen van gelden aan derden.
  • Het debiteurenbeheer volledig kan worden geautomatiseerd.
Maak een afspraak

Advies bij praktijkovername

Er komt veel bij kijken om van een overname, fusie of samenwerking een succes te maken. Zowel zakelijk als privé zijn dit zeer ingrijpende beslissingen, die staan of vallen bij een gedegen voorbereiding en uitvoering. Het kopen of verkopen van een onderneming is een indringend proces met veel valkuilen. Veel strategische, financiële, fiscale en juridische vraagstukken komen samen.

Omdat bij een bedrijfsopvolging beslissingen genomen worden op het snijvlak van zakelijke en emotionele factoren, stelt een bedrijfsovername hoge eisen aan de zorgvuldigheid en professionele begeleiding. Ik heb veel ervaring in hoe de Commissie van deskundigen notariaat (Cvdn) ondernemingsplannen, overnames en benoemingen van notarissen beoordeeld. Daarnaast begrijp ik ook hoe u als notaris naar de Commissie kijkt. Signetur helpt bij onderhandelingen en ondersteunt zowel notarissen als kandidaat-notarissen bij dit hele proces.

Neem contact op

Ondersteuning financiële audits

De financiële audit vanuit het Bureau Financieel Toezicht (BFT) is een belangrijk en spannend moment. Rene heeft jarenlange ervaring en weet wat toezichthouders belangrijk vinden, welke stukken er nodig zijn en hoe de uitvoering van een audit in zijn werk gaat.

U kunt erop rekenen dat uw administratie voldoet aan alle voor het notariaat geldende wet- en regelgeving

Ik ben altijd aanwezig bij de audit om eventuele vragen direct te kunnen beantwoorden. Ook tijdens de eindgesprekken met de auditor sta ik u bij. Kortom, samen maken we uw notariskantoor volledig ‘BFT proof’.

Interesse of vragen?
[templatera id=”249″]
× Stel je vraag